خطوط و اشكال هندسي در تصويرسازي سبك كميك


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید تنها وبلاگ آموزشي اصول تصويرسازي براي هنرجويان گرافيك و تصويرساز اميدوارم مورد استفاده هنرجويان جوان قرارگرفته باشد. ليلا رخشي قاضياني بابيش از بيست سال سابقه هنري در هنرها تجسمي وفعاليت در زمينه گرافيك ، نقاشي ، عكاسي ، تصويرسازي شركت در جشنواره و برپايي نمايشگاه انفرادي و گروهي دررشت ، اراك ، تهران






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
122

آمار مطالب

:: کل مطالب : 110
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 14
:: بازدید سال : 85
:: بازدید کلی : 5803

RSS

Powered By
loxblog.Com

اصول تصويرسازي

خطوط و اشكال هندسي در تصويرسازي سبك كميك
سه شنبه 22 تير 1395 ساعت 11:13 | بازدید : 89 | نوشته ‌شده به دست ليلارخشي قاضياني | ( نظرات )

اشكال و خطوط واقعي و مجازي موجود در صحنه تاثير زيادي در كمپوزيسيون نما دارند و حالت ها و كيفيت ها و يا احساسات خاصي به بيننده القا كرده و مي توانند نگاه او را به نقطه و يا به جهتي خاص معطوف كنند .

انواع خطوط شكل دهنده تصوير

خطوط شكل دهنده تصوير را مي توان به سه دسته تقسيم كرد :

الف . خطوط واقعي

اين خطوط عينا قابل روئت هستند، مثل لبه ساختمان ها ، سيم هاي تلفن يا برق ، لبه ميز يا ديوار ، پايه ها ، نرده ها و ستون ها و يا حد فاصل بين رنگ ها و تاريكي و روشنايي هاي موجود در تصويرو كليه چيزهايي كه داراي خطوط عمودي ، افقي و مورب هستند

ب. خطوط مجازي

خطوطي هستند كه به خودي خود وجود خارجي ندارند ، بلكه از حركت ، فرم و يا سمت تمايل اشيا موجود در تصوير شكل مي گيرند ، مثل جهت حركت خودرو و يا جهت گنبد و گلدسته مسجد كه سربه آسمان دارد و به دنياي بالا اشاره مي كند .

ج. خطوط تخيلي و يا فرضي

اين خطوط نيز جزو خطوط مجازي هستد و مي توانند تعيين كننده جهت ديد بييننده باشند . خطوط تخيلي ، خطوطي هستند كه براي ربط دادن اشيا و يا موضوع هاي مربوط به هم در فكر ما نقش مي گيرند ، براي مثال مي توان به خط نگاه مردمي كه با هم صحبت مي كنند و يا خط نگاه شخص و يا اشخاصي را كه به طرفي و يا شي ء اي نگاه مي كنند ، اشاره كرد. اين دو خط از خطوز تخيلي شناخته شده هستند . اين سه نوع خط كه تعيين كننده جهت ديد بيننده هستند ، در كمپوزيسيون اهميت دارند . به هنگام تشكيل كمپوزيسيون صحنه ، ابتدا بايد خطوط اصلي صحنه را پيدا كنيد و ببينيد آيا به مركز توجه منتهي مي شوند يا ازآن دور مي شوند . بايد از خطوط قوي اي كه به قسمت هاي كم اهميت تصوير منتهي مي شوند اجتناب كنيد و تا حد امكان آن ها را از كادر خارج كنيد . آگاهي داشتن از سرعت حركتي كه خطوط تعيين كننده جهت ، براي چشم ايجاد مي كنند ، نيز اهميت دارد . اين خطوط مي توانند خيلي نرم و يك نواخت و يا سريع و بريده بريده تماشاگر را به مركز توجه تصويرهدايت كنند . بايد موضوع و يا وضعيتي را انتخاب كنيد كه خطوط آن به همان سرعتي كه مي خواهيد ، توجه بيننده را به مركز توجه جلب كند . البته نبايد خطوط به گونه اي باشند كه خيلي سريع و ناگهاني توجه بيننده را به مركز توجه جلب كنند ، زيرا باعث پراكندگي و الحاق نشدن در كمپوزيسيون مي شوند . چنانكه در تصوير ملاحظه مي كنيد خطوط تعيين كننده جهات هستند ، مثل پله ها كه نگاه ما را به مركز توجه عكس يعني دوشخص تامسون و تا مپسون جلب مي كنند . تعقيب جهت خطوط پله باعث ديده شدن سرتن تن و نيز تامپسون ها در انتهاي ديگر پله مي شود .



144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: